Sulje valikko

Asiakasarvoa voi mitata monella tavalla – Kirikkeellä toimintamme tärkeänä tavoitteena on, että asiakkaalla olisi tyytyväinen kokoonpanija meidän toimittamien osien suhteen, jolloin autamme asiakkaitamme pitämään heidän kokoonpanolinjojen/ paikkakoontien virtaustehokkuuden korkeana, mikä puolestaan on edellytys sille, että heidän kumppanit saa tuotteensa sovittuna aikana ja he vuorostaan pääsevät lunastamaan lupauksiaan kumppaneilleen.

 

No, mitenkäs se viime vuosi konepajamiehillä meni tältä osin ja onnistuimmeko tässä vai mänikö vatuloinniks ja kortin pelluuks, saiko asiakkaamme hyötyä?

 

  • Kirike toimitti 18 825 hitsattua – koneistettua – pintakäsiteltyä myytyä kappaletta, joiden paino oli 1 kg – 3 000 kg välillä
  • 90 kpl aiheutti kokoonpanijalle laadullista haittaa mistä tuli reklamaatiolla muistaa => Kirike laatuvarmuus 99,5 %
  • 40 kpl myöhästyi siten, että kokoonpanijalta puuttui osa kun hän sitä tarvitsi => Kirike toimituskykyvarmuus 99,8 %

 

Sopimusvalmistuksessa (kuten monessa muussakin) tärkeää on luonnollisesti hinta, mutta kolikolla on toinenkin puoli… Mitä maksaa asiakkaalle jos proaktiivisuus, laatu- ja toimitusvarmuus eivät ole toimittajalla kunnossa?