02/2024: Laatu- ja toimitusvarmuusluvut v.2023
torstai 08.02.2024
Asiakasarvoa voi mitata monella tavalla – Kirikkeellä toimintamme tärkeänä tavoitteena on, että asiakkaalla olisi tyytyväinen kokoonpanija meidän toimittamien osien suhteen, jolloin autamme asiakkaitamme pitämään heidän kokoonpanolinjojen/ paikkakoontien virtaustehokkuuden korkeana, mikä puolestaan on edellytys sille, että heidän kumppanit saa tuotteensa sovittuna aikana ja he vuorostaan pääsevät lunastamaan lupauksiaan kumppaneilleen.
No, mitenkäs se viime vuosi konepajamiehillä meni tältä osin ja onnistuimmeko tässä vai mänikö vatuloinniks ja kortin pelluuks, saiko asiakkaamme hyötyä?
- Kirike toimitti 12 157 hitsattua – koneistettua – pintakäsiteltyä myytyä kappaletta, joiden paino oli 1 kg – 2 000 kg välillä
- Kirike laatuvarmuus 99,2 %
- Kirike toimitusvarmuus 96,1 %
- Kirike sisäinen toimitusvarmuus 75,2 % (=alkuperäiseen vahvistettuun toimitusaikaan peilaten onko meidän tai asiakkaan puolesta tullut tarvetta säätää vahvistettua toimitusaikaa)
Sopimusvalmistuksessa (kuten monessa muussakin) tärkeää on luonnollisesti hinta, mutta kolikolla on toinenkin puoli… Mitä maksaa asiakkaalle jos proaktiivisuus, laatu- ja toimitusvarmuus eivät ole toimittajalla kunnossa?