Sulje valikko

Asiakasarvoa voi mitata monella tavalla – meillä Kirikkeellä toimintamme yhtenä tavoitteena on, että asiakkaalla olisi tyytyväinen kokoonpanija meidän toimittamien osien suhteen…

 

No, mitenkäs se viime vuosi meni tältä osin ja onnistuttiinko siinä?

 

  • Kirike toimitti 18 555 hitsattua – koneistettua – pintakäsiteltyä kappaletta, joiden paino oli 1 – 3 000 kg välillä
  • 94 kpl aiheutti kokoonpanijalle laadullista haittaa mistä tuli reklamaatiolla muistaa

–> Kirike laatuvarmuus 99,5 %

 

  • 172 kpl myöhästyi siten, että kokoonpanijalta puuttui osa kun hän sitä tarvitsi

–> Kirike toimituskykyvarmuus 99,1 %

 

Sopimusvalmistuksessa (kuten monessa muussakin) tärkeää on luonnollisesti hinta, mutta…

 

Kuinka paljon kustannuksia asiakkaalle aiheutuu jos laatu- ja toimitusvarmuus eivät ole toimittajalla kunnossa?